maanantai 30. heinäkuuta 2012

Irokeesin saatesanat

Irokeesi -runoteoksen nimiruno (s. 5-6), olkaatten hyvät.

IROKEESI

TUM TUM
matala rummutus
nuotiosta nousee savupatsas
kipinät kieppuvat korkealle

TUM TUM
henget liikkuvat lähellä
käyvät iholle
koskettavat
kulkevat korviin
antavat siivet

TUM TUM
haukan lailla
korkealta
voit nähdä kirkkaan järven
peilityynen
ja kirkas sinitaivas
imee sinut itseensä

TUM TUM
mutta outo
synkkä voima
astuu sydämeesi

TUM TUM
varjot lähestyvät
ja yhtäkkiä
silmiisi nousee kuva:
on syttyvä sota!
On tulossa taisto
jossa miehet punnitaan
ja heimon tulevaisuus

TUM TUM
TUM TUM
palaat tähän maailmaan
nuotiosi ääreen.
On aika kertoa,
koota miehet yhteen
ja taistoon valmistautua.

Ja vielä lisäksi...

Hra Irokeesin saatesanat debyytilleen (takakansi):

Se on nyt tehty
mitä ajattelin
se on tehty.
Minä valloitin tämän vuoren.
Kuinka kauniina aukeaakaan maailma edessäni
kauniina ja mahdollisuuksia täynnä
ja kuinka hyvältä tuntuukaan nyt
kun olen saavuttanut päämääräni
tehnyt jotain, josta voin olla ylpeä.
Tekisi mieleni huutaa riemusta
huutaa koko maailmalle
katsokaa nyt, mitä minä sanoin!
Täällä minä olen
tavoitteeni saavuttaneena.
Katsokaa, minä olen tämän tehnyt!

:-D :-D :-D

Ei kommentteja: